Veel gestelde vragen
1 Bestellen
1.1 Hoe kan ik bestellen bij Frankly Amsterdam?

Selecteer het artikel naar wens, kies de kleur en hoeveelheid en plaats het in je winkelmand.

Prijzen worden vermeld in euro’s, inclusief 21% BTW. Frankly Amsterdam rekent geen verzendkosten voor verzending binnen de Europese Unie.
(Voor verzending buiten de Europese Unie, neem contact met ons op).

Wil je het artikel direct afrekenen, ga dan naar je winkelmand. Wil je liever nog even verder winkelen, dan word je artikel in je winkelmand bewaard.

In je winkelmand zie je het totaaloverzicht van de door jou gekozen artikelen en kan je desgewenst artikelen wijzigen of verwijderen. Je kunt afrekenen door op de knop ‘Afrekenen’ te drukken en vervolgens in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord. Heb je nog geen account bij Frankly Amsterdam, dan kan je deze aanmaken. Met een account kan je te allen tijde je bestelstatus- en historie bekijken. Uiteraard respecteren we je privacy en worden al je gegevens vertrouwelijk behandeld.

Indien je een ander factuur- of bezorgadres hebt, is het mogelijk dit tijdens het bestelproces aan te geven.

Controleer je bestelling en selecteer vervolgens de door jou gewenste betaalmethode.

We bieden de mogelijkheid om de betaling te voldoen via IDEAL, VISA & Mastercard en middels een bankoverschrijving. Bij de laatste betaal optie wordt je bestelling verstuurd nadat we de betaling hebben ontvangen.

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail. Indien je hebt gekozen voor een betaling middels een bankoverschrijving, staan alle bankgegevens hierin vermeld. Zodra het pakket bij onze vervoerder is aangeboden krijg je nog een bericht met de traceercode waarmee je het pakket kunt volgen en exact kunt zien wanneer het op het door jou opgegeven adres afgeleverd wordt.

Na ontvangst van je betaling wordt je bestelling binnen 48 uur verstuurd. (behalve de vloerkleden, deze worden persoonlijk geproduceerd. De gemiddelde levertijd is 6 weken maar soms sneller. Neem contact met ons op voor de specifieke levertijden).

1.2 Heb ik een account nodig om te bestellen bij Frankly Amsterdam?

Ja, om je bestelling af te maken dien je een account aan te maken. Met een account kan je te allen tijde je bestelstatus en –historie bekijken.
Uiteraard respecteren we je privacy en worden al je gegevens vertrouwelijk behandeld en niet verkocht, gedeeld of verhuurd aan derden op een andere wijze dan vermeld staat in onze privacybeleid.

1.3 Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst bij Frankly Amsterdam ontvang je een e-mail met bevestiging van de bestelling. Indien je hebt gekozen voor een betaling middels een bankoverschrijving staan de bankgegevens hierin vermeld. Zodra het pakket bij onze vervoerder is aangeboden krijg je een bericht met de traceercode waarmee je het pakket kunt volgen en exact kunt zien wanneer het op het door jou opgegeven adres afgeleverd wordt.

1.4 Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?

Vrijwel alle artikelen zijn op voorraad (dit staat ook op de product informatie pagina bij het betreffende artikel). De vloerkleden hebben een levertijd, deze worden persoonlijk voor je geproduceerd. De gemiddelde levertijd is 6 weken maar soms sneller. Neem voor de specifieke levertijd van deze artikelen telefonisch contact met ons op via telefoonnummer +31 (0) 20 7370818 of per e-mail naar hello@frankly.amsterdam. Telefonisch zijn we op werkdagen bereikbaar van 08.30 – 17.00.

1.5 Kan ik ook telefonisch een bestelling plaatsen?

Uiteraard! Neem contact met ons op via telefoonnummer +31 (0) 20 7370818, we helpen je graag!
We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 – 17.00.

1.6 Kan ik een cadeaubon bestellen?

Neem hierover contact met ons op via telefoonnummer + 31 (0) 20 7370818 of per e-mail hello@frankly.amsterdam.

Telefonisch zijn we op werkdagen bereikbaar van 08.30 – 17.00.

1.7 Het bestellen bij Frankly Amsterdam lukt niet, wat kan ik doen?

Mocht er onverhoopt om een reden het niet mogelijk zijn de bestelling af te ronden neem dan alsjeblieft contact met ons op via het telefoonnummer + 31 (0) 20 7370818 of per e-mail naar hello@frankly.amsterdam. We zullen ervoor zorgen dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Telefonisch zijn we op werkdagen bereikbaar van 08.30 – 17.00.

2 Betalen
2.1 Hoe kan ik betalen bij Frankly Amsterdam?

We bieden de mogelijkheid om de betaling te voldoen via IDEAL, VISA, Mastercard, middels een bankoverschrijving en het inwisselen van een cadeaubon.

IDEAL wordt ondersteund door ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, Regiobank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot.

2.2 Kan ik veilig online betalen bij Frankly Amsterdam?

Bij Frankly Amsterdam kun je veilig en gemakkelijk betalen. Jouw online veiligheid nemen we zeer serieus.

De transacties die via IDEAL of Paypal (inclusief creditcards) worden verricht, worden beveiligd door het betaalsysteem Mollie. (www.mollie.com).
Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of door derden worden gebruikt. Ze worden ook niet bewaard in ons computersysteem.

2.3 Als ik betaal middels een bankoverschrijving, op welk rekeningnummer kan het dan worden overgemaakt?

 

Hierbij de bankgegevens van Frankly Amsterdam:

ABN Amro Bank
IBAN: NL46ABNA0621226726
BIC: ABNANL2A
T.n.v. Fem Home B.V.

Vergeet bij je bankoverschrijving niet je bestelnummer te vermelden. Deze vind je op je bevestiging die je per e-mail hebt ontvangen. Nadat we je betaling hebben ontvangen wordt je bestelling verstuurd. Uiteraard krijg je hier een bevestiging van. Zodra het pakket bij onze vervoerder is aangeboden krijg je nog een bericht met de traceercode waarmee je het pakket kunt volgen en exact kunt zien wanneer het op het door jou opgegeven adres afgeleverd wordt.

2.4 Kan ik een kortingscode invoeren?

Betalen met een kortingscode is mogelijk. Voer de code in bij ‘kortingscode’. Deze mogelijkheid zie je bij de betaling in het bestelproces. De korting wordt automatisch verwerkt. Na bestelling is het niet meer mogelijk een kortingscode in te voeren/door te geven. Als je problemen ondervindt met het invoeren van de kortingcode, neem dan voor het afronden van de bestelling contact met ons op.

2.5 Kan ik betalen met een cadeaubon?

Betalen met een cadeaubon is mogelijk. Voer de code van de cadeaubon in bij ‘kortingscode’. Deze mogelijkheid zie je bij de betaling in het bestelproces. De korting wordt automatisch verwerkt. Als de cadeaubon waarde hoger is dan de bestelling ontvang je per e-mail een code voor het restant bedrag. Is de waarde van de cadeaubon juist minder dan de bestelling is het mogelijk het restant alsnog te voldoen via IDEAL, Visa, Mastercard of middels een bankoverschrijving.

Het is niet mogelijk de cadeaubon in te wisselen nadat je een bestelling hebt geplaatst dus indien je nog vragen hebt of problemen ondervindt bij het bestellen, neem dan alsjeblieft contact met ons op.

3 Artikelen
3.1 Welke materialen gebruikt Frankly Amsterdam?

De artikelen van Frankly Amsterdam zijn gemaakt van de volgende natuurlijke materialen: Mohair, Bamboe, Merino Wol, Zijde, Kasjmier, Katoen, Linnen, Wol, Eucalyptus en gerecycled materiaal. Soms wordt er ook een mix gemaakt van bovenstaande materialen. Wil je graag een sample ontvangen om een bepaald materiaal te kunnen zien en voelen, klik dan hier.

3.2 Geeft Frankly Amsterdam garantie?

Uiteraard is ons doel om de hoogste kwaliteit te leveren. Indien ons artikel toch een productiefout vertoont, neemt u dan na levering contact met ons op. Op vloerkleden geven we twee jaar garantie, op de overige producten van Frankly Amsterdam één jaar. Producten met een open breistructuur zijn gevoeliger voor contact met scherpe objecten, zoals o.a.: sieraden, haaltjes aan nagels etc. Er kan derhalve niet gegarandeerd worden dat klachten met betrekking tot haaltjes, ladders en/of gaten geaccepteerd worden.

3.3 Waar worden de artikelen gemaakt?

Bij Frankly Amsterdam vinden we zowel de omstandigheden waarin mensen werken als de omgang met dier en milieu belangrijk. Daarom worden Frankly Amsterdam artikelen uitsluitend in Nederland en West Europese landen geproduceerd. De productie vind plaats in kleine ateliers waar met het textiel ambacht nog hoog in het vaandel staat. Dit zie je terug in de kleine details en de afwerking van de producten.

3.4 Hoe kan ik een artikel goed onderhouden?

Klik hier voor de onderhoudsvoorschriften van alle producten van Frankly Amsterdam.

3.5 Kan ik de artikelen ook ergens bekijken?

Frankly Amsterdam heeft een snelgroeiend aantal verkooppunten wereldwijd. Een actueel overzicht van de adressen is hier te vinden.

3.6 Is het mogelijk een sample van een bepaald artikel te krijgen?

Een gratis sample aanvragen is geen probleem. Klik hier om een staaltje aan te vragen of stuur een bericht naar hello@frankly.amsterdam. Vermeld hierin je adresgegeven en van welk artikel(en) je graag een staaltje zou willen ontvangen. Je hebt het gratis staaltje binnen een week in huis. Uiteraard hoeft het staaltje niet retour.

4 Verzenden
4.1 Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

Je bestelling wordt verzonden zodra wij je betaling hebben ontvangen. Woon je binnen de Europese Unie? Zodra het pakket bij onze vervoerder DHL is aangeboden krijg je een bericht met de traceercode waarmee je het pakket kunt volgen en exact kunt zien wanneer het op het door jou opgegeven adres afgeleverd wordt.

Woon je buiten de Europese Unie, gelieve dan contact met ons op te nemen. Binnen 24 uur sturen we je informatie toe met de verzendkosten en de levertijd.

Bekijk hier de levertijden binnen de Europese Unie:

Nederland: 1 dag

België: 1 dag

Bulgarije: 4 dagen

Cyprus: 5 dagen

Denemarken: 2 dagen

Duitsland: 1 / 2 dagen

Estland: 4 dagen

Finland: 3 / 4 dagen

Frankrijk: 2 / 3 dagen (Corsica 4 dagen)

Griekenland: 4 / 5 dagen

Hongarije: 3 dagen

Ierland: 3 dagen

Italië: 2 / 3 dagen (Italië Zuid 4 dagen)

Kroatië: 4 dagen

Letland: 4 dagen

Litouwen: 4 dagen

Luxemburg: 1 dag

Malta: 4 / 5 dagen

Oostenrijk: 2 dagen

Polen: 2 dagen

Portugal: 3 dagen

Roemenië: 3 dagen

Slovenië: 3 dagen

Slowakije: 3 dagen

Spanje: 2 / 3 dagen
Tsjechië: 2 dagen
Verenigd Koninkrijk: 2 / 3 dagen
Zweden: 2 dagen (Zweden Noord 3 / 4 dagen)

Binnen de Benelux wordt je bestelling ook op zaterdag door DHL geleverd.

4.2 Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, het is het mogelijk om je bestelling te volgen. Zodra het pakket bij onze vervoerder is aangeboden krijg je een bericht met de traceercode waarmee je het pakket kunt volgen en exact kunt zien wanneer het afgeleverd wordt.

4.3 Is mijn pakket verzekerd?

Alle pakketten die we verzenden zijn tijdens transport verzekerd tegen diefstal en schade.

4.4 Ik heb het verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, wat kan ik doen?

Als je een verkeerd of beschadigd artikel hebt ontvangen, neem dan alsjeblieft telefonisch contact met ons op via telefoonnummer +31 (0) 20 7370818 of via e-mail naar hello@frankly.amsterdam. We zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgelost en je alsnog het juiste artikel ontvangt.
We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 – 17.00.

4.5 Welke vervoerder bezorgt mijn pakket?

Binnen de Europese Unie werken we samen met vervoerder DHL. Buiten de Europese Unie  werken we met meerdere vervoerders en bekijken we de beste mogelijkheid voor je en geven je uiteraard (voor verzending) alle details.

4.6 Kan ik een artikel als cadeau laten versturen?

Een artikel als cadeau laten versturen is geen probleem. Neem hierover telefonisch contact met ons op via telefoonnummer  +31 (0) 20 7370818 of per e-mail naar hello@frankly.amsterdam. De bestelling wordt mooi ingepakt en vervolgens zonder factuur verzonden. Dit is echter enkel mogelijk voor levering binnen de Europese Unie. Buiten de Europese Unie zijn we verplicht de factuur mee te zenden maar zullen deze apart in een envelop toevoegen.

4.7 Naar welke landen verzendt Frankly Amsterdam?

Frankly Amsterdam verzendt bestellingen wereldwijd. Binnen de Europese Unie hoef je geen verzendkosten te betalen. Klik hier voor de levertijden. Woon je buiten de Europese Unie, gelieve dan contact met ons op te nemen. Binnen 24 uur sturen we je informatie toe met de verzendkosten en de levertijd.

4.8 Wat zijn de kosten voor de verzending?

Frankly Amsterdam verzendt bestellingen binnen de Europese Unie gratis met DHL. Woon je buiten de Europese Unie, gelieve dan contact met ons op te nemen. Binnen 24 uur sturen we je informatie toe met de verzendkosten en de levertijd.

4.9 Kan ik een apart afleveradres opgeven?

Een ander afleveradres opgeven is tijdens het bestelproces geen enkel probleem. Wil je na bestelling je afleveradres wijzigen, neem dan contact met ons op. We doen ons uiterste best om bij onze vervoerder DHL te kijken of we het adres alsnog kunnen wijzigen.

5 Retourneren
5.1 Hoe kan ik een artikel retourneren?

Als een artikel, om wat voor reden dan ook, niet aan je verwachtingen voldoet mag het altijd binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden.
Een vloerkleed kan echter niet worden retour worden gestuurd gezien deze op maat voor je wordt geproduceerd.

Wil je een artikel retourneren, klik hier. Graag ontvangen we je bestelnummer en nemen we vervolgens contact met je op voor de verdere afhandeling.

Het artikel wat retour wordt gestuurd moet voorzien zijn van originele labels en in originele verpakking worden retour gestuurd.

Als je het artikel wilt ruilen voor een andere kleur of een ander artikel is dat natuurlijk geen probleem. Het nieuwe artikel wordt dan weer gratis (binnen de Europese Unie) naar je verzonden. Wil je liever je betaling terug ontvangen zorgen we ervoor dat deze binnen 7 dagen na ontvangst van je retourzending wordt teruggestort.

5.2 Binnen hoeveel dagen kan ik een artikel retourneren?

Als een artikel, om wat voor reden dan ook, niet aan je verwachtingen voldoet mag het altijd binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden.
Een karpet kan echter niet retour worden gestuurd gezien deze op maat voor je wordt geproduceerd. Voor een uitgebreide beschrijving van de voorwaarden van het retourbeleid, klik hier.

5.3 Kan ik mijn geld terugkrijgen voor geretourneerde artikelen?

Ja, je hebt de keuze (binnen 14 dagen na ontvangst) om je artikel te ruilen voor een ander artikel of je geld terug te ontvangen. Het bedrag wordt vervolgens binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending aan je teruggestort.

6 Algemene vragen
6.1 Hoe kan ik contact opnemen met Frankly Amsterdam?

Je kunt op de volgende manieren contact met ons opnemen:

We zijn telefonisch op werkdagen bereikbaar van 08.30 – 17.00 op telefoonnummer +31 (0) 20 7370818

Je kan ook een berichtje sturen naar hello@frankly.amsterdam of neem contact met ons op.
We streven ernaar om je op werkdagen binnen 24 uur een antwoord te sturen.

6.2 Hoe lang duurt het voordat ik een antwoord krijg op mijn bericht?

We streven ernaar om op werkdagen binnen 24 uur je een antwoord te sturen. Wil je echter sneller een antwoord, neem dan gerust telefonisch contact met ons op. We zijn op werkdagen van 08.30 – 17.00 bereikbaar op telefoonnummer +31 (0) 20 7370818.

6.3 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik hier om je wachtwoord op te vragen. Je vult vervolgens je e-mailadres in en we sturen je een nieuw wachtwoord toe. Wanneer je vervolgens inlogt met het betreffende wachtwoord heb je via ‘Mijn account’ de mogelijkheid om zelf een nieuw wachtwoord te kiezen. Mocht je vervolgens nog steeds problemen hebben met inloggen, neem dan uiteraard gerust contact met ons op.

6.4 Kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

Wanneer je niet langer nieuws van Frankly Amsterdam wenst te ontvangen kun je jezelf gemakkelijk en snel afmelden. Dit kan je doen in je persoonlijke account of door op de link ‘Afmelden’ onderaan de nieuwsbrief te klikken.